Joël Smeets

Joël Smeets

Cliënt service medewerker

Als cliënt service medewerker communiceert Joël Smeets met retail en groothandels in België en Frankrijk. Hij zet nieuwe klanten in het systeem, verwerkt bestellingen, lost problemen op en is het aanspreekpunt voor klanten.

Veel mensen denken bij klantenservice aan een soort callcenter, maar zo is het absoluut niet. Dagen zijn vaak hectisch en er is tijdsdruk. Dat geeft een positieve motivatie om hard te werken. Elke dag is anders want er gebeurt altijd iets onverwachts, dat zorgt ervoor dat de tijd voorbij vliegt.

"Ik mocht een cursus Frans doen"

Ik ben actief voor retailers en groothandels in Frankrijk en België, dat betekent dat ik goed Frans moet kunnen. Ik had op de Havo vijf jaar Franse les gehad maar mijn kennis was niet van heel hoog niveau. Vanuit Aviko kreeg ik gelukkig de mogelijkheid om een cursus Frans te doen. Ik hou van talen en culturen, dus ik vind het erg leuk dat ik dit in mijn dagelijkse werk kan toepassen.

"We zijn een internationaal-Achterhoeks team"

We werken in een hecht internationaal team, zo werkt er op mijn afdeling een Peruaan, een Rus, iemand uit Algerije en een Française. Ik leer hierdoor veel verschillende mensen kennen. We gaan ook buiten werk met elkaar om, soms gaan we lekker uiteten. Ondanks dat Aviko heel internationaal is, heeft iedereen een Achterhoekse mentaliteit . We zijn ondanks onze verschillende culturen allemaal erg nuchter en houden van hard werken.

" Als cliënt service medewerker communiceert Joël Smeets met retail en groothandels in België en Frankrijk."